Dag 27 Boston

31 juli 2015 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we fietsen gehuurd, behalve Pien want die wilde op de Kamer blijven. Het was helder en minder vochtig dan gister, beetje zonnenbrand op en een stuk Freedom Trail noordwaarts gefietst via het Paul Reverse Park naar de USS Constitution. Die was helaas under construction, dus door naar het Bunker Hill Monument, waar we de 294 treden in de toren naar de top zijn gelopen, best een klim. Vanaf daar zijn we langs Cambridge naar Harvard University gefietst, en over de campus gelopen, met vele andere toeristen en studenten. Leuke sfeer en prachtige gebouwen, wie weet. Bij Grendel's Den geluncht, op Harvard Square. Daarna de Charles River overgestoken en aan de zuidkant terug naar Downtown gegaan, naar Newsbury str, de winkelstraat met grote merken, waaronder de Uggs-store. A1 heeft mooie blauwe loafers met bont gescoord, heeft hij nooit meer koude voeten. Toen zijn we weer naar Pien gegaan, Boston heeft wel Bikelanes, maar de auto's storen zich daar niet aan en gebruiken ook hun spiegels niet bij het afslaan. Boston is de meest onvriendelijke fietsstad tot nu toe. Pien had wat snoep geluncht, maar bewegen doet ze ook niet veel, dus honger had ze ook niet. Jongetjes hebben de poole-tafel in de lounge ontdekt, willen eigelijk niks anders meer. Diner hebben bij restaurant No Name genuttigd, op de Fishers Wharf, waar we in 20min naar toe gefietst hebben, helaas weer zonder Pien. Een meer dan 30j oud restaurant waar ze vrijwel alleen vis serveren, gestoofd of gefrituurd, van mosselen, kabeljauw, garnalen tot lobster. Heerlijk gegeten, zonder enige groenten, maar we zijn snel weer thuis, dat komt dan wel weer. Wat een drukte bij het concertgebouw aan de overkant, en bij alle eetgelegenheden, alsof heel Boston de straat op is gegaan, wel gezellig. Laatste avond genieten van het mooie weer aan de oostkust en de prima vakantie, maar we hebben ook zin om weer naar huis te gaan.

1. Anneke snoek:
    1 augustus 2015
    Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad. Ideaal dat je iedere keer een fiets hebt gehuurd, dan zie je zoveel meer.. Wij wensen jullie een goede vlucht naar huis en spreken elkaar snel. Liefs A en O
  2. Erik en anne-greet:
    1 augustus 2015
    Wij hebben genoten van het blog!! en wat een fantastische reis was dit! Ik wens jullie een prettige vlucht terug en zien jullie snel op de feestweek. gr Erik, Anne-Greet en de kids en de baby is nog niet geboren!